تفاوت کیفیت VBR & CBR در ادیوس

انتشار : 1395/06/09 بازدید : 5604 دیدگاه : 0

تفاوت کیفیت VBR & CBR در ادیوس

 

تفاوت کیفیت VBR & CBR در ادیوس

انکودینگ CBR : مجموعه ای از بیت ریت را از کل فایل ویدئویی نگهداری می کند، اما کیفیت تصویر را در اکثر موارد به خصوص برای قطعه های ویدئویی پیچیده محدود می سازد. معمولا CBR انتخاب بهینه ای در استریمینگ نمی باشد چراکه داده ی کافی و مناسبی را به قطعه های پیچیده فایل ویدئویی اختصاص نمی دهد و این منجر به کیفیت کلی پایین تر و ظرفیت مورد استفاده قرار نگرفته در قطعه های ساده تر ویدئویی می شود. بنابراین، پیشنهاد ما این است که استفاده از CBR را به جز مواردی که نیازمندی های خاصی دارید فراموش کنید.

انکودینگ VBR : کیفیت چشمگیر بالاتری را در بیت ریت یکسان ارائه می دهد. اولین مزیت انکودینگ VBR آن است که بیت ریت بالاتری را به سگمنت های پیچیده تر فایل های ویدئویی اختصاص می دهد و بیت ریت های پایین تر را به سگمنت های ساده تر اختصاص می دهد. اضافه کردن بیت ریت و تقسیم آن به مدت زمان ( بر اساس ثانیه) بیت ریت متوسطی را به فایل می دهد. اگرچه انکودینگ VBR نیازمند پردازش زمانی بیشتری است، ولی برای اکثر محتواهای ویدئویی کیفیت تصویری بهتری را ایجاد می کند. گاهاً، فرآیند فشرده سازی نیازمند استفاده از روش CBR است خصوصاً در مورد استریمینگ زنده این مورد بسیار مشهود است. اگرچه برای سگمنت های ویدئویی پیچیده که حرکات بسیار زیادی را شامل می شوند و یا جزئیات نمایشی بیشتری دارند، VBR می تواند تا ۳۰۰ درصد بیت ریت هدف را فراهم کند.

 

مقایسه : در مقایسه این دو باید اظهار داشت که CBR محدودیت بسیار بیشتری را به وجود می آورد. بیت ریت واقعی تنها حدود ۲۰ درصد از بیت ریت هدف را فراهم می کند. این موضوع در مواردی که سخت افزار مخاطب شما قدیمی باشد و یا دکودر سرعت پایینی داشته باشد بسیار اهمیت دارد چرا که می تواند راه حلی برای نمایش اطلاعات به اینگونه مخاطبان باشد. اما با توجه به انکودینگ H.264 که در اکثر چیپ ست ها مورد پشتیبانی قرار می گیرد، این موضوع اهمیت کمتری یافته است. یکی دیگر از موارد استفاده از CBR تلویزیون های ماهواره ای برادکست می باشد که در آن چندین کانال در یک استریم با پهنای باند محدود تسهیم شده اند.


3لایک
ارسال دیدگاه